ZZP Online Marketeer

Home » ZZP Online Marketeer

Wil je meer resultaat halen met jouw website? Dan kun je ons inhuren als zzp online marketeer. Op deze pagina vertellen we je alles wat je moet weten over onze werkwijze en tarieven.

Ben je zelf een zzp online marketeer en wil je meer leren over het vak? Bekijk dan onze uitgebreide online marketing kennisbank.

Werkwijze en uurtarief

Wij hebben meer dan 15 jaar ervaring in het vak en hebben er bewust voor gekozen om ons te richten op het MKB. Het liefst schakelen we direct met de eigenaar en werken we samen met iemand waar we kennis aan kunnen overdragen. Zo wordt jouw organisatie sterker en blijf je niet van externen afhankelijk.

Ons uurtarief is €75, waar je zeer veel voor terugkrijgt. Tot slot werken we volgens een no-cure-no-pay constructie: als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent dan ontvang je geen factuur.

Waarom met een ZZP Online Marketeer werken?

De belangrijkste redenen waarom je met een ZZP online marketeer wilt werken, is omdat het flexibel is in tijd en kosten, goedkoper is dan een online marketing bureau en je (in ons geval) met specialisten werkt die snel resultaat behalen. Lees hier bijvoorbeeld onze online marketing cases en zie ook direct de recensies van onze klanten.

ZZP online marketing diensten

Als ZZP Online Marketeer komen we steeds voor verschillende uitdagingen te staan. Met onze ruime ervaring kunnen we strategisch meedenken wat het beste is voor jouw organisatie (tegen de laagste kosten).

Daarnaast kunnen we de strategie zelf uitrollen. Lees hier een overzicht van onze diensten, of lees verder voor een korte omschrijving van ons vakgebied:

1. ZZP online marketeer

Een zzp online marketeer beschouwen we als een generalist. Of het gaat om SEO, SEA, CRO, leads genereren of andere taken, bij Marquant kunnen we dit voor je oppakken.

Vaak heb je als ondernemer een specifieke vraag of uitdaging en zoek je een online marketeer om dit op te lossen. Hieronder hebben we verschillende specialismen beschreven die wellicht bij jouw uitdaging horen.

Neem contact op of vraag onze gratis sitescan aan.

2. ZZP inbound marketeer

Een ZZP inbound marketeer zorgt dat je met waardevolle content jouw doelgroep naar je website trekt. Door waarde te bieden aan je gebruiker in het beslisproces, kun je haar converteren tot een lead of prospect.

Denk bij ‘content’ bijvoorbeeld aan een vergelijking, een whitepaper, een case study, een checklist, how-to video’s etc.

Door je content te optimaliseren voor zoekmachines kun je een toppositie binnen Google krijgen waardoor je meer bezoekers kunt converteren tot leads.

3. ZZP content marketeer

Een ZZP content marketeer lijkt zoveel op een inbound marketeer dat er soms gesuggereerd wordt dat inbound marketing en content marketing synoniemen zijn.

Wij geloven we dat content marketing een onderdeel is van inbound marketing. Inbound marketing is de strategie waar vervolgens content uit voortvloeit.

Denk dus niet of/of, maar en/en, als het gaat om inbound marketing en content marketing.

4. ZZP SEO specialist

Wij hebben ruime ervaring in SEO, wat je terugziet in onze website en waarschijnlijk ook de manier is hoe je bij ons bent beland. SEO staat voor search engine optimization. Door SEO kun je jouw website beter laten indexeren en wordt je sneller en makkelijker gevonden in de organische resultaten van Google of Bing.

Als ZZP SEO specialist kijken we naar manieren hoe we jouw bestaande content beter vindbaar kunnen maken en daarbij nieuwe content kunnen ontwikkelen om op meer zoektermen gevonden te worden.

Let op: SEO resultaten laten even op zich wachten. Het kan weken tot zelfs maanden duren voordat je harde werk beloond wordt met een toppositie in Google.

5. ZZP SEA specialist

Wil je direct vertoond worden in zoekmachines? Dan is SEA de beste optie voor je. SEA staat voor search engine advertising en zorgt ervoor dat je door middel van advertenties direct vertoond wordt op de zoektermen naar keuze.

Advertenties kosten uiteraard budget. Het is daarom aan te raden om vooraf te zorgen dat je website goed is ingericht. Zo voorkom je dat bezoekers meteen weer wegklikken en je jouw budget verbrandt.

Tip: Het is raadzaam om eerst je SEO op orde te brengen en daarna pas te kijken naar SEA. Dan heb je namelijk meteen relevante landingspagina’s voor de zoektermen waar je op wilt adverteren. Als ZZP SEA specialist kijken we dus ook naar je SEO prestaties om betere SEA prestaties te garanderen.

6. ZZP sitespeed specialist

Snelheid wordt steeds belangrijker. Als ZZP sitespeed specialist nemen we je website onder de loep en geven we aan wat je kunt doen om te zorgen dat deze sneller wordt geladen.

Een snelle website zorgt voor hogere posities in Google, een betere gebruikerservaring, meer bezoekers, meer leads en meer e-commerce sales.

We zijn echter wel marketeers en geen IT’ers. Het uitvoeren van de wijzigingen om je website sneller te laden zal door een developer moeten gebeuren.

7. ZZP growth marketing specialist

Met growth marketing bedoelen we het opzetten van online marketing experimenten. Eerst klein proberen en bij succes groot uitrollen.

Dit is de tegenhanger van heel lang aan een plan werken en allerlei wijzigingen tegelijk uitvoeren (zoals een restyle van je website). Je loopt hiermee namelijk het risico dat de resultaten tegenvallen en omdat je zo veel tegelijk hebt gewijzigd, weet je niet waarom.

Door growth marketing toe te passen kun je heel ‘agile’ omgaan met veranderingen. Werkt onderdeel <x> niet? Dan stappen we direct over naar onderdeel <y>.

8. ZZP leadgeneratie specialist

We zijn zeer sterk in leads genereren, al zeggen we het zelf. Door inbound marketing, seo, en sea kunnen we verkeer naar je website sturen. Door vervolgens met tools als HotJar en GA4 te analyseren hoe gebruikers reageren, kunnen we de conversie tot lead verhogen.

Als freelance leadgeneratie specialist zoeken we naar allerlei manieren om je online marketing te verbeteren zodat we meer leads genereren.

9. ZZP conversie optimalisatie specialist

Als CRO specialist of conversie optimalisatie specialist zoeken we naar manieren om de conversie van je website te verhogen. Dit kan gaan om leads, contactaanvragen of online verkopen (e-commerce).

Wat gebeurt er als je de koop-knop een andere kleur geeft? Krijg je meer leads als je het contact formulier beter zichtbaar maakt? Helpt het om een andere landingspagina te maken voor je advertentie campagne?

Door te experimenteren via A/B tests, kun je met kleine aanpassingen grote verschillen bereiken. Bijvoorbeeld de kosten van b2b leads verlagen.

Klaar om te groeien?

Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.