Winkelwagenproces en formulieren SEO

Home » Online Marketing Kennisbank » SEO – zoekmachine optimalisatie » Winkelwagenproces en formulieren SEO

Afrekenen in je webshop moet zo makkelijk mogelijk zijn. Zorg dat je zo min mogelijk velden laat invullen door je bezoekers en geef ze de mogelijkheid om te betalen zoals zij willen. Lees hier hoe je jouw winkelwagen en afrekenproces kunt verbeteren en hoe je meer bezoekers formulieren laat invullen op je website.

Je kunt ook direct onze CRO checklist downloaden om je winkelwagen en afrekenproces te verbeteren.

  1. Afrekenen winkelwagen
  2. Betaalopties webshop
  3. Stappen in betaalproces
  4. Buyer journey vs customer journey
  5. Over Ons pagina
  6. Marketingles

Afrekenen winkelwagen

Zorg dat je enkel vraagt om noodzakelijke gegevens van je klant. (Zero/First Party) Data van je klanten verzamelen is heel waardevol en lijkt steeds waardevoller te worden. Zorg echter wel voor een goede balans. Je klant wilt afrekenen, niet een vragenlijst invullen.

Geef je gebruikers ook direct feedback als een veld verkeerd ingevuld is, niet pas als ze door willen naar een volgende pagina en moeten zoeken wat er verkeerd ging.

Betaalopties webshop

Webshops hebben vele betaalopties. Zorg dat de meest populaire aanwezig zijn. Minstens iDeal en wellicht credit cards. Daarnaast zijn er genoeg andere betaalmogelijkheden waar je uit kunt kiezen: PayPal, incasso, achteraf betalen, etc.

Stappen in betaalproces

Geef duidelijk aan hoeveel stappen er in het betaalproces zitten. Zo weet de klant waar hij aan toe is. Bijvoorbeeld: drie stappen en je bent klaar. Zo heb je een grotere kans dat je klant zijn bestelling daadwerkelijk succesvol afrondt.

Buyer journey vs customer journey

Een succesvolle buyer journey is belangrijk. Maar zodra iemand iets bij je koopt, is de customer journey net zo belangrijk. Als iemand een bestelling heeft gedaan, wil je duidelijk informeren wat er gebeurt nadat de bestelling succesvol is afgerond.

“We bezorgen je pakket binnen twee werkdagen”. “Nog geen pakket ontvangen, neem contact op met onze klantenservice”, etc. Zo weet je klant wat ze kan verwachten, en bij wie ze terecht kan, mocht er iets fout gaat.

Over Ons pagina

Een goede Over Ons pagina kan twijfel wegnemen bij je bezoeker. Op de Over Ons pagina vertel je over jezelf of je bedrijf. Zo schep je meer vertrouwen en is de kans groter dat een bezoeker converteert of lead wordt.

Zorg daarom dat bij aanvraag formulieren altijd een Over Ons pagina aanwezig is, om ook de laatste twijfel weg te nemen.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!