SEO relevantie

In SEO wil je vooral relevant zijn voor je gebruiker. Daarom is het belangrijk dat de zoekintentie van je gebruiker aansluit bij de content op je landingspagina. Wat is zoekintentie? En hoe ben je relevant? Dat gaan we in dit artikel bekijken.

Zichtbaar zijn in de zoekmachine is de eerste stap die je wilt nemen in SEO. Maar relevant zijn, is de volgende fase.

  1. Zoektintentie achter zoekopdracht
  2. Kiezen van zoekwoorden
  3. Zorg voor essentiële SEO content
  4. Marketingles

Zoektintentie achter zoekopdracht

Stel je bent een meubelverkoper en je verkoopt zitmeubilair. Je ziet veel potentie in het zoekwoord ‘bank’, vanwege het hoge aantal gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten. Maar als je gaat adverteren zie je dat je weinig klikken ontvangt. Of erger: veel klikken, en dus veel kosten, maar weinig resultaat.

Het kan namelijk zijn dat het grootste deel van de zoekopdrachten gaat om een financiële instelling als bank, niet het zitmeubilair.

Het is daarom erg belangrijk de zoekintentie van je doelgroep te begrijpen. Hoe beter jouw content de zoekvraag beantwoordt van je doelgroep, hoe beter je zal scoren op die bepaalde zoekopdrachten.

Kiezen van zoekwoorden

Kijk daarom goed naar de zoekwoorden die je hebt gekozen om hoog op te ranken. Wat krijgt een gebruiker nu te zien als hij jouw zoekwoorden invoert in Google? Sluit het zoekwoord aan bij de tekst op de landingspagina? Geef je de informatie die een gebruiker zoekt op je website, als ze op jouw link klikt?

Probeer niet enkel te denken aan de woorden die jij wilt gebruiken, maar denk ook aan de woorden die je doelgroep gebruikt als ze zoeken naar jouw diensten of producten.

Het zal je soms verrassen welke zoektermen mensen gebruiken om op jouw product of dienst te zoeken.

Zorg voor essentiële SEO content

Het schrijven of produceren van goede content kost veel tijd. Daarom kun je het best zorgen dat het van excellente kwaliteit is. Content die er toe doet.

Hoe kun je dat doen? Probeer altijd als eerste met nieuws te komen. Wees het meest compleet in je artikelen, ten opzichte van je concurrentie. Wees de meest kwalitatieve onderzoeker in je branche, etc. Ga altijd een stap verder dan je concurrenten.

Zorg dat er iets is in je content wat anderen niet makkelijk kunnen nabootsen. Dit zorgt ervoor dat je gebruikers aantrekt en dat ze zullen blijven terugkomen om jouw essentiële content te blijven lezen.

Zo ben je niet ‘another brick in the wall’, maar een thought leader met een unieke visie.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!