SEO Hulp

Hulp voor je bezoeker is nodig. Zorg dat je altijd bereikbaar bent door contactgegevens op te geven. Mocht iemand je willen spreken, dan kunnen ze je direct contact opnemen.

  1. Telefoon
  2. NAW gegevens SEO
  3. Sociale media koppelingen
  4. Bel-me-terug optie
  5. Live chat functie
  6. Chat robot
  7. Duidelijk beleid retourzendingen
  8. Marketingles

Telefoon

Contact opnemen gaat het snelst via de telefoon. Je kunt je telefoonnummer het best in de header zetten zodat deze altijd zichtbaar is. Zo kan je bezoeker direct bellen bij vragen.

NAW gegevens SEO

Contact- en adresgegevens kun je het best in de footer verwerken. Hier is iets meer ruimte waardoor je meer informatie kunt geven. Denk ook aan je e-mail adres.

Sociale media koppelingen

Als je gebruik maakt van LinkedIn, Instagram, Facebook of een ander social media platform, kun je de koppeling van deze kanalen op je homepage verwerken.

Zo kun je bezoekers direct doorsturen naar hun favoriete social media kanaal waar ze zich op jouw pagina kunnen abonneren en volgen.

Bel-me-terug optie

De bel-me-terug of call-me-back optie kun je inzetten als je telefonisch niet altijd bereikbaar bent. Bijvoorbeeld als je in het weekend gesloten bent. Klanten kunnen invullen wanneer ze het liefst door je teruggebeld worden.

Wanneer de dag en het tijdstip van hun voorkeur bereikt wordt, wordt de bezoeker gebeld. Als hij of zij opneemt, krijg jij direct een telefoontje van de centrale waardoor je direct verbonden wordt met je website bezoeker.

Zo weet je bezoeker of klant altijd zeker dat ze je telefonisch kunnen bereiken.

Live chat functie

Mocht je een helpdesk hebben, dan kun je ook een live chat installeren op je website. Je bezoeker krijgt een pop-up met de vraag of ze hulp nodig hebben. Wanneer zij iets typen, wordt de chat doorgezet naar een beschikbare medewerker.

Zo kan je bezoeker op weg geholpen worden bij haar bezoek aan je website.

Chat robot

Vaak terugkerende vragen kun je opvangen met een chatrobot om je medewerkers te ontlasten. De chatrobot vraagt eerst een aantal standaardvragen voordat deze je verder helpt.

Makkelijke vragen van de klant lost de robot zelf op. Moeilijke vragen worden alsnog doorgestuurd naar een medewerker.

Dit is een vorm van marketing automation waarbij vaak repeterende taken worden uitgevoerd door een machine.

Duidelijk beleid retourzendingen

Als je een webwinkel hebt, krijg je geheid te maken met retouren. Zorg daarom dat je een duidelijk retourbeleid op je website hebt staan. Hier kun je altijd naar verwijzen wanneer iemand iets terug wilt sturen.

Denk aan zaken als:

  • Retourtijd
  • Retourkosten
  • Verantwoordelijkheden klant en winkel
  • Retour opties (welke pakketdienst, DHL, PDP, etc)
  • Terugbetaling geld
  • Garantie
  • etc.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!