On-page SEO

On-page SEO of on-page search engine optimizaton gaat over het optimaliseren van je eigen website om beter gevonden te worden in Google.

On-Page SEO is het aanpassen van content en code op je website om beter gevonden te worden door zoekmachines. Voor je B2B online marketing is dat er waardevol.

Met On-Page SEO kun je een lijstje afgaan van stappen die je kunt nemen om beter geindexeerd te worden. Hieronder hebben we een opsomming gemaakt van de meest voorkomende on-page seo voorbeelden.

  1. H1 titels
  2. Afbeeldingen alt-tekst
  3. Robot.txt
  4. Code website controleren
  5. Verschillende talen SEO
  6. Tekst en content SEO
  7. Marketingles

H1 titels

Je past vele punten aan op je website. Met elk stukje dat je optimaliseert, communiceer je beter naar de gebruiker én naar de zoekmachines (Google en Bing). Dat is de essentie van On-page SEO.

Zo zorg je voor meer zichtbaarheid in de zoekresultaten en uiteindelijk meer organische bezoekers op je website.

Denk bij on-page SEO aan headers, subheaders (H1 en H2 titels), de meta description en de title tag.

Afbeeldingen alt-tekst

Bovendien kun je jouw afbeeldingen ook optimaliseren om gevonden te worden. Afbeeldingen hebben ook een alt tekst en tag die je kunt aanpassen.

Robot.txt

Je kunt ook kiezen om bepaalde pagina’s niet te indexeren met een Robots.txt bestand. Met een no-follow link kun je dit oplossen.

Code website controleren

De code van je website (html, javascript, css, etc) is belangrijk voor de ervaring van de gebruiker. Als een bepaalde code niet werkt, kan dat vervelend zijn voor je gebruiker.

Daarnaast geven grote lappen code langere laadtijden op mobiele telefoons. Hou de code klein om je sitespeed te optimaliseren.

Verschillende talen SEO

Wanneer je internationaal werkt en een website in meerdere talen hebt, kun je de hreflang tag gebruiken om aan te geven dat het om verschillende pagina’s gaat.

Tekst en content SEO

De tekst op je website is erg belangrijk. Voor de gebruiker om te snappen wat voor dienst of product je verkoopt, maar ook voor de zoekmachines om te begrijpen waar je site over gaat.

Zorg dat interne links een duidelijke anchor tekst hebben.

En bovenal: zorg dat je content uniek is. Duplicate content is erg schadelijk voor je website.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!