Hreflang tags: meerdere talen

De hreflang tag zorgt dat je jouw website in verschillende talen kunt weergeven aan je gebruiker. Zo kun je gebruikers uit een bepaald land je website tonen in hun eigen taal.

Ben je wel eens op een website gekomen, die vervolgens vraagt of je de website in je voorkeurstaal wilt zien? Grote kans dat dit komt door de hreflang tag.

Als je versies van een site in dezelfde taal hebt, kun je met de hreflang tag aangeven welke taal de voorkeur krijgt. Denk aan Brits Engels of Amerikaans Engels, Spaans uit Spanje of Spaans uit Mexico, etc.

Op basis van jouw ip adres, geografische locatie en taalinstelling, kun je gelokaliseerde resultaten tonen aan je gebruikers.

  1. Unieke pagina met hreflang tag
  2. Marketingles

Unieke pagina met hreflang tag

Bovendien wordt de pagina als uniek gezien in de zoekmachine. Je wilt duplicate content voorkomen, dus werkt de hreflang tag goed bij pagina’s die op elkaar lijken zoals bij Brits en Amerikaans Engels.

Zorg bovendien dat de valuta van de website aansluit bij het getargete land. Dollars in de USA, Euro in de Euro-zone landen, Yen in Japan, etc.

Om je gebruikers te helpen in hun navigatie, kun je het best ook de URL structuur aanpassen aan de taal waarin je landingspagina vertoond wordt.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!