Gebruiksvriendelijkheid SEO

SEO en gebruiksvriendelijkheid gaan niet altijd hand in hand. Optimaliseren voor zoekrobots kan ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid van je website voor gebruikers. In dit hoofdstuk kijken we vooral hoe je een gezonde balans houdt tussen SEO optimaliseren voor de zoekmachine en de gebruiker.

  1. SEO en de gebruiker
  2. Marketingles

Bij elke website geldt: de gebruiker staat centraal. SEO optimalisatie doe je vooral om hogere plekken te krijgen in de zoekresultaten van Google, Bing of elke andere zoekmachine.

Echter, dit mag niet ten kosten gaan de ervaring voor de gebruiker. Denk daarom goed na over de gebruiksvriendelijkheid en de ervaring voor de gebruiker op jouw website

SEO en de gebruiker

In de komende artikelen kijken we naar een goed fundament leggen voor je website, hulp bieden aan je bezoekers in de vorm van contact-opties en -gegevens. Daarnaast kijken we of je winkelwagenproces en formulieren goed zijn opgesteld, en of je werkt aan je betrouwbaarheid met keurmerken en reviews.

De commerciële insteek van je pagina’s wil je niet vergeten. Sluit dus altijd af met een Call To Action (CTA), om je bezoekers te activeren.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!