Commerciële insteek SEO

Bij SEO optimalisatie kun je ook denken aan het commerciëler maken van je website. Zorg dat je opvalt en anders bent dan je concurrenten. Op deze pagina kijken we hoe je jouw SEO teksten kunt verbeteren.

  1. Opvallende CTA
  2. Macro- en micro-conversies
  3. Duidelijk onderscheidend vermogen
  4. Duidelijke garanties
  5. Marketingles

Opvallende CTA

Een opvallende Call To Action (CTA) zorgt dat je bezoeker weet wat hij moet doen op je website. Download het e-book, vraag een gratis website scan aan, plan een afspraak in, koop nu, etc.

Met een opvallende CTA kun je de conversie van je website verhogen. Test zelf wat het beste werkt als je gaat experimenteren.

Macro- en micro-conversies

Macroconversies zijn grote conversies op je website. Denk aan een aankoop, een inschrijving voor een training of een een nieuwe b2b lead.

Microconversies zijn vaak kleine conversies of acties die gebruikers doen, voordat ze een macroconversie doen. Denk aan het downloaden van een e-book, het inschrijven voor de nieuwsbrief per e-mail, video views, tijd gespendeerd op je website, etc.

De microconversies kunnen aangeven of een bezoeker een hoge kans heeft om over te gaan tot een macroconversie. Hoe beter je deze signalen leert herkennen, hoe meer je jouw conversiepercentage kunt laten groeien.

Duidelijk onderscheidend vermogen

Zorg dat je anders bent dan je concurrenten. Ga na wat je USP’s zijn, je Unique Selling Points. Wat maakt jou uniek?

Gratis verzending, gratis retouren, veel positieve reviews, korting, een loyalty systeem, snelle verzending, ervaring, familiebedrijf, etc.

Door duidelijke te vertellen wie jij bent en wat je uniek maakt, kunnen bezoekers eerder besluiten om voor je te kiezen. Meld dit niet eenmalig op de Over Ons pagina, maar laat je belangrijkste USP’s overal op de website terug komen.

Door je onderscheidend vermogen telkens te laten terugkeren in je communicatie, kun je snel aan je bezoeker vertellen of jij bent wat ze zoeken.

Duidelijke garanties

Door vooraf duidelijk te zijn over garantie voorkom je later problemen. Bovendien geef je de klant een duidelijk beeld waar hij of zij recht op heeft.

Daarnaast kun je jouw klant duidelijk maken tot hoever jij kunt helpen, mocht er een probleem ontstaan. Veel is wettelijk vastgelegd. Maar wellicht kun jij je ook onderscheiden in je garantiebeleid, zoals een repareer service.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!