Afbeeldingen SEO optimaliseren

De SEO van je afbeeldingen optimaliseren helpt de vindbaarheid van je website in Google. Zo ben je niet alleen zichtbaar in de zoekresultaten, maar ook in de afbeelding resultaten van Google.

  1. Alt-tag
  2. Naam afbeelding
  3. Grootte afbeelding
  4. Marketingles

Alt-tag

De alt-tag van je afbeeldingen zorgt dat Google of een andere zoekmachine begrijpt waar je afbeelding over gaat. Google kan steeds beter afbeeldingen herkennen, maar het is makkelijk als je het direct zelf vertelt.

Omschrijf wat je op de afbeelding ziet en kijk of je jouw belangrijkste zoekwoord in de alt-titel kunt verwerken. Zo is je webpagina én je afbeelding beter vindbaar in de zoekresultaten.

Google herkent je afbeelding misschien als rode druiven. Maar als je de alt-tag aanpast naar ‘rode-druiven’ zal Google je hoger vertonen in de zoekresultaten.

Naam afbeelding

Zorg dat bij het uploaden van de afbeelding, je bestandsnaam ook relevant is voor je belangrijkste keyword.

Zorg dus voor een afbeelding naam als ‘rode appel.jpg’, in plaats van ‘IMG_08827’.

Grootte afbeelding

Zorg voor kleine afbeeldingen qua bestandsgrootte. Dus geen foto van 5Mb maar een jpeg van 50kb. Hoe kleiner het bestand is, hoe sneller het laadt via je telefoon of computer. En hoe fijner Google dat vindt, en je afbeelding hoger scoort in de zoekresultaten.

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!