SEA staat voor Search Engine Advertising. Vertaling: zoekmachine adverteren. Met Google Ads en Bing Ads kun je adverteren binnen hun zoekmachines. Zo kun je tegen betaling per klik (CPC), hoger in de zoekresultaten verschijnen dan je concurrenten.
Met SEA kun je direct topposities binnen de zoekmachine krijgen. Via een pay-per-click principe (PPC) of een Google Shopping Feed kun je jouw advertenties tonen in de zoekresultaten.
In deze artikelen leggen we je uit hoe je betaald verkeer naar je website kunt trekken via Google Ads en hoe je jouw advertenties kunt optimaliseren voor meer winst, klikken, meer B2B leads, meer klanten of een betere B2B online marketing ervaring. Ga vandaag nog aan de slag!
- Alle artikelen:
- 1. SEA introductie
- 1.1 Wat is een advertentienetwerk?
- 1.2 Wat is Google Ads?
- 1.3 PPC
- 1.4 CPC
- 1.5 CPM
- 1.6 CPA
- 1.7 SEA
- 1.8 ROI
- 1.9 ROAS
- 1.10 POAS
- 1.11 Search Engine Advertising (SEA) voordelen en nadelen
- 3. Google Ads
- 3.1 Keyword onderzoek Google Ads
- 3.2 Wat is een goede landingspagina Google Ads
- 3.3 Kwaliteitsscore Google Ads
- 3.4 Conversies meten in Google Ads
- 3.5 Google slap?
- 3.6 Google Ads editor uitgelegd
- 3.7 Google Ads voor kleine ondernemers
- 4. Google Shopping
- 4.1 Google Shopping feed optimaliseren
- 4.2 Performance Max
- 4.3 Product reviews Google Shopping
- 5. Google Ads optimaliseren
- 5.1 SEA en SEO tegelijk gebruiken en optimaliseren
- 5.2 Conversiewaarde maximaliseren vs aantal conversies maximaliseren
- 7. SEA tips en tricks
- 7.1 Google Ads starter tips
- 7.2 Tips om CTR te verhogen Google Ads
- 7.3 Geld verdienen met Google Ads, vijf tips
- 7.4 Tools
SEA Handboek
Wil je een SEA Handboek downloaden? Hierin staan veel praktische tips die je zelf kunt toepassen om je SEA campagnes te verbeteren.
Ben je op zoek naar een freelance online marketeer? Of wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem dan contact op met Marquant.