SEA: zoekmachine adverteren

Home » Online Marketing Kennisbank » SEA: zoekmachine adverteren

SEA staat voor Search Engine Advertising. Vertaling: zoekmachine adverteren. Met Google Ads en Bing Ads kun je adverteren binnen hun zoekmachines. Zo kun je tegen betaling per klik (CPC), hoger in de zoekresultaten verschijnen dan je concurrenten.

Met SEA kun je direct topposities binnen de zoekmachine krijgen. Via een pay-per-click principe (PPC) of een Google Shopping Feed kun je jouw advertenties tonen in de zoekresultaten.

In deze artikelen leggen we je uit hoe je betaald verkeer naar je website kunt trekken via Google Ads en hoe je jouw advertenties kunt optimaliseren voor meer winst, klikken, meer B2B leads, meer klanten of een betere B2B online marketing ervaring. Ga vandaag nog aan de slag!

  • 4. Google Shopping
  • 4.1 Google Shopping feed optimaliseren
  • 4.2 Performance Max

  • 6. Google Ads kosten
  • 6.1 Google Ads kosten uitgelegd
  • 6.2 Hoe bereken je winst Google Ads
  • 6.3 Kosten
  • 6.4 Facturatie

  • 7. SEA tips en tricks
  • 7.1 Google Ads starter tips
  • 7.2 Drie tips om CTR te verhogen Google Ads
  • 7.3 Geld verdienen met Google Ads, vijf tips
  • 7.4 Voorbeelden
  • 7.5 Tools