SEA staat voor Search Engine Advertising. Vertaling: zoekmachine adverteren. Met Google Ads en Bing Ads kun je adverteren binnen hun zoekmachines. Zo kun je tegen betaling per klik (CPC), hoger in de zoekresultaten verschijnen dan je concurrenten.
Met SEA kun je direct topposities binnen de zoekmachine krijgen. Via een pay-per-click principe (PPC) of een Google Shopping Feed kun je jouw advertenties tonen in de zoekresultaten.
In deze artikelen leggen we je uit hoe je betaald verkeer naar je website kunt trekken via Google Ads en hoe je jouw advertenties kunt optimaliseren voor meer winst, klikken, meer B2B leads, meer klanten of een betere B2B online marketing ervaring. Ga vandaag nog aan de slag!
- Alle artikelen:
- 1. SEA introductie
- 1.1 Wat is een advertentienetwerk?
- 1.2 Wat is Google Ads?
- 1.3 PPC
- 1.4 CPC
- 1.5 CPM
- 1.6 CPA
- 1.7 SEA
- 1.8 ROI
- 1.9 ROAS
- 1.10 POAS
- 1.11 Search Engine Advertising (SEA) voordelen en nadelen
- 3. Google Ads
- 3.1 Keyword onderzoek Google Ads
- 3.2 Wat is een goede landingspagina Google Ads
- 3.3 Kwaliteitsscore Google Ads
- 3.4 Conversies meten in Google Ads
- 3.5 Google slap?
- 3.6 Google Ads editor uitgelegd
- 3.7 Google Ads voor kleine ondernemers
- 3.8 Google Ads meten met variabele conversiewaarde