Google Analytics

Home » Online Marketing Kennisbank » Google Analytics

Google Analytics en Google Analytics 4 wordt gebruikt om de statistieken van de website bij te houden. Het aantal bezoekers, tijd op de website, hoeveel conversies je ontvangt: je kunt het allemaal terugzien in Google Analytics.

Naast Google Analytics bestaan er andere Analytics tools voor je website zoals Piwik Pro. Maar Google Analytics is nog steeds de industrie standaard.

Google zegt zelf over Analytics: “Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven.”

Als je Google Analytics goed in de gaten houdt, zie je welke pagina’s goed werken, waar kansen liggen, en of je optimalisaties effect hebben gehad. In deze artikelen leggen we uit hoe je als B2B ondernemer Google Analytics het meest effectief gebruikt.

Laten we dit varkentje eens wassen, dus pak je kop koffie en let’s get down to business!

Alle artikelen

Marketingles vanaf €210

Voor slechts €210 euro krijg je 3 uur les in het onderwerp naar keuze. Geheel maatwerk en als je niet tevreden bent, betaal je niets. Zo zijn we nu eenmaal.

    Bij Marquant willen we onze 25+ jaar ervaring inzetten om MKB ondernemers te helpen succesvol te zijn in B2B online marketing. Wil je meer weten over zaken als freelance online marketeeruurtarief online marketeer of Online Marketing cases? Houd dan ons blog in de gaten!