Google Analytics

Home » Online Marketing Kennisbank » Google Analytics

Google Analytics en Google Analytics 4 wordt gebruikt om de statistieken van de website bij te houden. Het aantal bezoekers, tijd op de website, hoeveel conversies je ontvangt: je kunt het allemaal terugzien in Google Analytics.

Naast Google Analytics bestaan er andere Analytics tools voor je website zoals Adobe Analytics. Maar Google Analytics is nog steeds de industrie standaard.

Google zegt zelf over Analytics: “Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven.”

Als je Google Analytics goed in de gaten houdt, zie je welke pagina’s goed werken, waar kansen liggen, en of je optimalisaties effect hebben gehad. In deze artikelen leggen we uit hoe je zelf je Google Analytics het meest effectief gebruikt. Ga vandaag nog aan de slag!

  • Alle artikelen:
  • 1.Introductie
  • 1.2 Wat is Google Analytics?
  • 1.3 Functies Google Analytics
  • 1.4 Aantal Bezoekers
  • 1.5 Aantal Conversies
  • 1.6 Meetbaarheid
  • 1.7 Google Analytics hoeft niet achter cookiewall
  • 1.8 Google Analytics: handleiding voor beginners
  • 1.9 Google Analytics voordelen en nadelen

  • 2. Google Analytics real time bekijken (5 tips)
  • 2.1 Google Analytics doelen
  • 2.2 Voorkom fouten in Google Analytics (5 voorbeelden)
  • 2.3 Hoe verwijder je Google Analytics accounts en gebruikers?
  • 2.4 UTM parameters gebruiken
  • 2.5 Google Analytics anoniem maken (stappen voor AVG)
  • 2.6 Google Pagespeed
  • 2.7 Google Analytics: eigen IP-adres uitsluiten
  • 2.8 Google Analytics account maken in drie minuten
  • 2.9 Not provided in Google Analytics, hoe zie ik mijn zoekwoorden?
  • 3. Google Analytics 4

  • 4. Google Search Console
  • 4.1 Aantal Klikken
  • 4.2 Gemmidelde Positie
  • 4.3 Google Search console handleiding voor beginners

  • 5. Google Analytics en Google Ads koppelen
  • 5.1 Google AdSense en Google Analytics koppelen voor meer inkomsten

  • 6. Google Tag Manager gebruiken, waarom?
  • 6.1 Wat is Google Tag Manager?
  • 6.2 Contactformulieren meten via Google Tag Manager zonder bedankpagina

  • 7. Tools
  • 7.1 Voorbeelden