Conversion Rate Optimization, of kortweg CRO, zorgt ervoor dat meer van de bezoekers op je website actie nemen door zich bijvoorbeeld contact op te nemen of iets te kopen.
Als je het gedrag van de bezoekers op jouw website goed kunt analyseren, herken je snel waar de kansen liggen om meer bezoekers tot actie aan te zetten. Bijvoorbeeld omdat concludeert dat bepaalde knoppen niet zichtbaar zijn of bezoekers niet ver genoeg scrollen om tot een contactformulier te komen.
- Algemeen
- 1. Introductie CRO
- 1.1 Deze tools heb je nodig
- 1.2 Kleurgebruik
- 1.3 Touchpoints optimaliseren
- 1.4 A/B Testen
- 2. Pagina’s optimaliseren
- 2.1 User recordings
- 2.2 Heatmaps
- 2.3 Click maps
- 2.4 Formulier analyse
- 2.5 Bestelproces analyse
- 3. Voorbeelden van pagina’s
- 3.1 Homepage optimaliseren
- 3.2 Productpagina’s optimaliseren
- 3.3 Winkelwagentje optimaliseren
CRO Checklist downloaden
Een PDF met een volledige checklist zodat je zeker weet dat je het maximale uit je bezoekers haalt.