B2B Case: Productowner.nl

Home » Online Marketing Cases » B2B Marketing Cases » B2B Case: Productowner.nl
Eigenaar Productowner.nl:

“Prettige en professionele gasten die ons heel snel heel goed begrijpen. Pittige uitdagingen, maar er toch vol voor gaan.” – Jochem Nuij

In de case:

Vertrekpunt

Toen we startte met het project, bevatte de website een omschrijving van hun diensten, maar leverde geen nieuwe klanten aan. Verder was de site niet geoptimaliseerd voor SEO en er werd niet gestuurd op data over hoe bezoekers zich op de site gedroegen.

Het was aan ons om de website te optimaliseren voor SEO en de conversie van bezoeker tot actie te verhogen.

Aanpak

Voor SEO en content marketing hadden we veel nieuwe content nodig en moesten we een groot aantal landingspagina’s optimaliseren voor Google.

Om tijd te besparen, schakelde Productowner.nl een stagiair in die onze briefings kon uitvoeren. Zo hoefden we geen uren te rekenen om steeds hetzelfde trucje uit te halen om bijvoorbeeld landingspagina’s te optimaliseren voor SEO.

Voor nieuwe artikelen gebruikten we co-creatie als werkwijze. Productowner.nl leverde ons rauwe data aan en wij deden de eindredactie om dit tot nieuwe artikelen of webteksten om te vormen. Wederom scheelde dit een hoop tijd, wat onze kosten voor het project omlaag bracht.

Over Productowner.nl

Jochem Nuij is oprichter en directeur van Productowner.nl. Het bedrijf bestaat in 2023 vijf jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een bedrijf van twintig personen. Toen Jochem startte begon de product owner markt snel te groeien en er was tegelijkertijd een zeer beperkt aanbod. In het begin bood Productowner.nl uitsluitend interim diensten aan. Ondertussen is dat uitgebreid met werving & selectie, trainingen, workshops en er is een breed assortiment aan content opgebouwd voor product owners (podcasts, onderzoeken en vanaf juli 2023 een boek).

Op dit moment werken ze aan de uitbreiding met een event & netwerk-tak, met als doel om jaarlijks vijftig fysieke events te organiseren voor product owners.

De doelgroep

Productowner.nl werkt voor verschillende doelgroepen die een verschillende behoefte hebben.

Interim: Er komt een nieuw project bij en het management team/project team kan dit er simpelweg niet meer bij hebben.

Training: De opdrachtgever heeft een leervraag. Die kan bijvoorbeeld gericht zijn op het opstellen van een goede productvisie of stakeholder management.

Werving & Selectie: De opdrachtgever is enorm druk en er gaat er ook nog een product owner weg. Er moet snel iemand aangenomen worden.

Het WOW-effect

Productowner.nl maakt snel een naam in de markt door haar uitstekende dienstverlening. Op de eerste plaats heeft dit te maken met de snelheid waarmee zij iemand leveren; er kan morgen al iemand starten.

Die snelheid zet zich vervolgens door in de uitstekende onboarding. Productowner.nl heeft veel kennis opgebouwd van hoe producten, projecten en processen werken in alle typen bedrijven. Ze starten dus niet alleen snel, maar leveren direct kwaliteit.

Tot slot beschikt Productowner.nl over een netwerk van meer dan 6.000 product owners. Dit creëert een enorme bron aan kennis. Wat je uitdaging ook is, de oplossing ligt altijd binnen handbereik.

Waarde creëeren

Productowner.nl wil niet alleen bedrijven uit de brand helpen, maar ook product owners zelf helpen groeien in hun vak. Kennisdeling staat hierin centraal door middel van de wekelijkse podcast, het product owner event, een jaarlijkse onderzoek en een product owner handboek.

Zo werken zij stevig aan het ambitieuze doel om de autoriteit te worden binnen de beroepsgroep. Door een sterke SEO-strategie, vindt iedere PO die er zelf even niet uitkomt inspiratie of een concrete oplossing op productowner.nl.

Marketing uitdaging

Bedrijven die een PO nodig hebben en Product Owners zelf zijn beiden B2B doelgroepen. Het is lastig (en vooral kostbaar) om deze doelgroepen te bereiken en laten converteren via betaalde marketingkanalen.

Tegelijkertijd is er veel concurrentie van grote clubs die dure trainingen aanbieden en dus alle clicks ‘wegkapen’, ondanks dat het vaak irrelevante content is.

De oplossing

We wilden daarom maximaal gebruikmaken van organic channels. Door middel van SEO, LinkedIn automation en content marketing zijn we hierin geslaagd. Ook hebben we intern een junior opgeleid die de marketingstrategie kan beheren en verder kan uitwerken, zodat Productowner.nl niet afhankelijk bleef van Marquant.

Met de hulp van Marquant heeft Productowner.nl succesvol hun digital footprint vergroot en hebben ze een stevig fundament om de komende jaren verder te groeien.

banner-linkedin-follow-marquant-centered

Klaar om te groeien?

Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.