B2B Case: Belco

edwin kruis
Eigenaar Belco:

“We hebben meer klanten aangetrokken en een hoop geleerd. Marquant is betrokken, betaalbaar en behulpzaam. Een echte aanrader!” – Edwin Kruis

In de case:

Vertrekpunt

Toen we startten met het project, werkte Belco met een SEA freelancer die niet transparant was over de werkzaamheden en weinig contact had. Ook werd er weinig gedaan met data uit Google Analytics.

De website leverde wel al nieuwe klanten aan, maar er was geen duidelijk zicht op welke kansen er lagen om de resultaten te verbeteren. Het was aan ons om deze inzichten te leveren en de kansen te benutten.

Aanpak

We startte met het compleet nalopen van de Google Ads account + Google Analytics en het installeren van HotJar om beter inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op de website.

Dit leverde technisch werk op rond de Google Ads campagnes en Analytics, wat wij direct konden uitvoeren. Ook hielden wij een rapportage bij en bespraken deze tijdens een wekelijkse call.

Voor aanpassingen op de website leverden we briefings aan. Uiteindelijk heeft Belco een freelance Front End Developer ingeschakeld om deze briefings snel door te voeren.

Over Belco

Belco wil het verschil maken in klantenservice voor webshops. Haar doel is om hen te helpen hun klantenservice te optimaliseren naar een 9+ beoordeling.

Bij Belco begrijpen ze maar al te goed dat uitstekende klantenservice een cruciale rol speelt in het succes van elk bedrijf, daarom hebben ze een geavanceerd softwarepakket ontworpen om webshops te helpen hun klantenservice te verbeteren en een hogere klanttevredenheid te bereiken.

De laatste ontwikkeling binnen het bedrijf is BelcoAI: een mensgerichte AI die medewerkers helpt om klanten nog sneller en beter te helpen.

De doelgroep

Nergens speelt online customer service zo een grote rol als bij webshops, wat dan ook de primaire doelgroep is.

Het platform kan uiteraard ingezet worden voor elke website waar customer service een rol speelt, maar voor webshops kan Belco de grootste impact maken.

Het WOW-effect

Door kennis en kunde over klantenservice te combineren met gebruiksvriendelijke software, maakt Belco haar belofte waar en brengt webshops echt naar een 9+ beoordeling op klantenservice.

Dit effect ziet een klant terug in haar medewerkers, haar dienstverlening en natuurlijk de positieve reviews.

Zo start een klant met de behoefte aan een overzichtelijke klantenservice tool, maar ziet zij door de samenwerking met Belco haar hele organisatie groeien.

Marketing uitdaging

Hoewel Belco marktleider is op het gebied van klantenservice in Nederland, blijft het een MKB-organisatie. We zien in het MKB vaker terug dat de eigenaar de spin in het web is binnen vrijwel alle activiteiten (en het enorm druk heeft).

Daarnaast kunnen we AI van Google Ads gebruiken voor betere advertenties, maar we hebben daar veel data voor nodig en dat hebben we niet altijd door de lage volumes in B2B online marketing.

De oplossing

De oplossing rond het tijdsgebrek lag vooral in focus aanbrengen en delegeren. Door de marketingactiviteiten in kleine brokken op te delen en een freelance front-end developer te betrekken, konden we toch meters blijven maken om meer bezoekers aan te trekken en deze te converteren tot klanten.

Het gebrek aan data konden we oplossen door alles wat een klant op de Belco website doet te meten en deze informatie aan de A.I. van Google Ads te geven. Hiervoor was Analytics inrichten het belangrijkste. Het resultaat is meer klanten tegen lagere advertentiekosten.

banner-linkedin-follow-marquant-centered

Klaar om te groeien?

Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.