Categorieën
Handleiding

Meer resultaat uit B2B marketing

Home » Blog » Meer resultaat uit B2B marketing
b2b-marketing-resultaat-demand-gen-b2b-online-marketing-marquant-marketing

Met verschillende tools kun je herkennen welke bedrijven jouw website bezoeken. Zo kun je leads opvolgen zonder dat ze hun gegevens achterlaten, met bijvoorbeeld Leadinfo.

Gated content en leadwerving zijn al een tijdje uit de mode, wat het niet eenvoudiger maakt om te zien wat B2B marketing oplevert. Gelukkig bestaan er tegenwoordig tools waarmee je kunt zien welk bedrijf je website bezocht heeft. Denk bijvoorbeeld aan Leadinfo.

Hierbij een aantal simpele tips hoe je deze inzichten converteert tot nieuwe klanten:

  1. Maak inzichtelijk welke informatie jouw doelgroep nodig heeft om tot een beslissing te komen tijdens haar buyer journey. Bijvoorbeeld specificaties over jouw product/diensten, tarieven, referenties en meer. Publiceer hier content over op je website.
  2. Focus je conversieoptimalisatie op de flow van bezoekers richting de buyer journey content i.p.v. alleen contact- of demoaanvragen.  
  3. Stel in tools als Leadinfo een alert in voor als een bedrijf verhoogde interesse toont. Zo leer je welke bedrijven bijvoorbeeld al je buyer journey content hebben gelezen en ver zijn in hun aankoopproces.  
  4. Als een bedrijf verhoogde interesse toont, identificeer dan op LinkedIn wie de buyer persona’s zijn (bijvoorbeeld de eigenaar, salesdirector, etc). Volg deze op LinkedIn of connect om een conversatie te starten.
  5. Meet hoeveel bezoekers converteren tot ‘alert’ en hoeveel je kunt engagen tot een meeting/gesprek. Met deze informatie kun je vervolgens de opvolging optimaliseren.

Het inrichten van een succesvolle B2B sales funnel is een proces van trial & error. Wat lastig kan zijn met het gebrek aan data, in met name de MKB-sector.

Met de bovenstaande methode los je dit niet in één keer op, maar het maakt de resultaten van demand gen marketing in ieder geval een stuk concreter.

Vragen zijn altijd welkom. Succes!