Categorieën
Strategie

Meer leads met Growth Hacking

Home » Blog » Meer leads met Growth Hacking

De naam zegt het al: growth hacking draait om snelle groei creëren door kleine slimme stappen te zetten. In dit artikel kijken we naar drie manieren hoe je growth hacking kunt toepassen om meer leads te werven met jouw B2B campagne.

Inbound marketing vraagt een vrij grote investering in tijd en middelen om hoogwaardige content te ontwikkelen waarmee je jouw doelgroep kunt aantrekken en converteren tot leads. Nu kun je maanden de tijd nemen om deze content te ontwikkelen voordat je naar buiten treedt, maar je kunt ook juist het tegenovergestelde doen: eerst leren voordat je investeert.

Test met korte artikelen

Schrijf bijvoorbeeld drie of vier korte artikelen, waarin je verschillende invalshoeken voor een whitepaper of webinar verkent. Door deze te promoten, kun je met een budget van €100-€200 al testen welke boodschap het beste aanslaat. Zorg dat het design van de advertenties (op de boodschap na) gelijk is en zorg dat elke variant evenveel budget krijgt. De KPI om het succes mee te meten is in dit geval vooral de click through rate (CTR).

Test met call to actions

Je kunt de nieuwe artikelen voorzien van een call to action om een niet-bestaande whitepaper te downloaden. Dit formulier leidt dan tijdelijk naar een pagina die aangeeft dat de content (nog) niet beschikbaar is, waarna je de leads de content alsnog kunt nasturen als je deze ontwikkeld hebt. In de tussentijd weet jij al precies welke content de meeste leads voor de laagste kosten oplevert en kun je jouw lead funnel met zelfvertrouwen ontwikkelen.

Helemaal loco met challenger campagnes

Reserveer 5-10% van het budget van je best presterende campagne om te testen wat er gebeurt als je dezelfde boodschap op een compleet verschillende manier promoot. Richt je je normaal op managers binnen IT? Kijk dan eens hoe managers in health care reageren. Of richt je juist op dezelfde doelgroep, maar met zeer verschillende ad copy.

Omdat je een klein budget reserveert, geef je jezelf de ruimte om te leren. Je kunt risico’s nemen met ad copy of gekke doelgroepen, zonder de druk van ROI te voelen. De successen uit deze kleine campagnes kun je vervolgens groot uitrollen, waardoor je pas echt investeert als je weet dat het zal renderen.

Gratis sitescan aanvragen

Ontvang je gratis sitescan per mail!

    [_url]