Wil je de ROI van jouw campagnes verhogen? Dan is het verlagen van de kosten per lead een goede start! Aan de hand van deze video proberen we uit te leggen hoe je met kleine optimalisaties grote verschillen kan maken.
Als je succesvol leads wilt werven, dan zal je vroeg of laat te maken krijgen met online adverteren. Een van de belangrijkste onderdelen van succesvol adverteren is goed weten wat het kostenplaatje is van jouw online marketing.
Kosten online adverteren
Bij het verlagen van de kosten per lead (CPL) heb je twee knoppen om aan te draaien: de kosten per click (CPC) in je advertentiecampagne en de conversieratio (CR) van bezoeker naar lead op je website. De verbeteringen op deze KPI’s lijken soms klein, maar als je hoge aantallen bezoekers aantrekt zal je zien dat beiden metrics als een vliegwiel werken.
In deze video kijken we vooral hoe de KPI’s met elkaar verbonden zijn en hoe een kleine aanpassing op je homepage een groot effect heeft op je kosten per lead en de ROI van de campagne.
Winstgevende online campagne
Wat jouw target kosten zijn die je per lead wilt betalen, hangt af van de marge die je maakt op een nieuwe klant. Denk hierbij niet alleen aan de eerste verkoop, maar ook aan de customer lifetime value. Met een rapportage in Google Analytics kan je vervolgens tot op detailniveau meten welke campagnes winstgevend zijn.
Ben je nieuwsgierig wat je met jouw website kunt doen om de kosten per lead te verlagen? Vraag dan een gratis sitescan aan.
Gratis sitescan aanvragen
Ontvang je gratis sitescan per mail!