
Onlangs ontvingen adverteerders op Google Ads een mail met nieuwe beleidsregels voor landingspagina’s. Voldoe je na oktober 2022 niet aan de nieuwe regels, dan worden je advertenties afgekeurd.
De beleidsregels zijn op publishers gericht. Heel concreet: publishers die bezoekers naar hun website trekken via Google Ads, om deze vervolgens zelf te bombarderen met irritante pop-up ads, worden aangepakt.
Nu heeft Google al allerlei controles ingevoerd om haar gebruikers te beschermen tegen adverteerders die een slechte ervaring geven, maar deze nieuwe regels vallen hier nog niet onder. Dit heeft alles te maken met de strijd tussen de grote adverteerders en hun grootste vijand: ad blockers.
Coalitie voor betere Ads
Er bestaat kennelijk een ‘Coalition for better Ads‘, wat je kunt zien als een groep advertentiegiganten. Deze coalitie heeft een helder doel: het stoppen van ad blockers.
Heb jij irritante advertenties op je landingspagina’s? Dan ben jij in de ogen van ‘De Coalitie’ verantwoordelijk voor het feit dat er zoveel ad blockers geïnstalleerd worden. En dat doet de displaykant van veel advertentieplatformen en adverteerders pijn, want: minder inkomsten of brand awareness. Dus moet je weg!
Een goed initiatief, maar dat Google zelf op Youtube twee pre-roll advertenties per video toont, dat laten we even ter zijde.
Check dus de pagina van de Coalition for better Ads standards om te zien of jouw website advertenties bevat die Google en co. zien als ‘vervelend’. Zo voorkom je dat je advertenties mogelijk worden afgekeurd.
Klaar om te groeien?
Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.