
Je hebt een zakelijke website en vertelt precies wie jullie zijn, wat jullie doen en wat de toegevoegde waarde is voor de doelgroep. Ook staan jullie contactgegevens, inclusief formulier, duidelijk vermeld. Waarom ontvang je dan toch zo weinig aanvragen via de website?
Je website staat bomvol inspirerende content over de voordelen van jullie producten/diensten, maar alles wordt aangevuld met buttons als ‘meer info’ of de klassieker ‘neem voor meer informatie contact met ons op’.
Dit is te vrijblijvend. Besef goed dat het huidige salesproces vrijwel geheel online plaatsvindt en 95% van je bezoekers op je website komt om zich te oriënteren. Tijdens deze oriëntatiefase zoeken zij vooral bevestiging dat hun uitdaging opgelost kan worden en zoeken een partij die dit zo efficiënt mogelijk kan doen.
Vervang daarom call to actions met ‘meer informatie’ voor een variant waarin je waardevolle informatie aanbiedt die jouw bezoekers helpt bij het maken van een keuze. Denk hierbij aan een gratis whitepaper, webinar of eBook.
Zelf aan de slag
In het kader van ‘practice what you preach’ hebben wij een gratis whitepaper gemaakt waarin we precies vertellen wat je allemaal kunt doen om meer B2B leads te werven via jouw website. Wil je direct overgaan tot actie? Vraag dan een gratis sitescan aan.