Freelance Online Marketeer

Home » Freelance Online Marketeer

Heb je hulp nodig bij online marketing werkzaamheden? Dan is een freelance online marketeer een goede oplossing. Op deze pagina hebben een uitgebreide gids gemaakt om je te helpen bij het beslisproces rondom het uitbesteden van je online marketing werkzaamheden.

Het is een lange pagina, dus voel je vrij om de inhoudsopgave te gebruiken om rond te kijken.

Mag ik even vervelend zijn…?

We gaan ervan uit dat je onze video’s hebt bekeken over zoekmachine optimalisatie, zoekgedrag analyseren, adverteren in Google, Facebook adverteren en hoe je jouw B2B leads kosten kunt verlagen. Je kan ook onze SEO checklist of CRO checklist downloaden.

Onze content is gratis en zo compleet mogelijk. Wil je jouw website optimaliseren? Vraag dan onze gratis leadgeneratie quickscan aan!

Inhoudsopgave

1. Freelance online marketing

Wanneer je onderneming succesvol is en je tijd tekort komt, kun je jouw b2b online marketing uitbesteden. Een goede keuze is om te kiezen voor een freelance online marketeer. Een beperkt aantal uren per week of per maand huur je iemand in die jouw online marketing voor je uitvoert. Maar dan wil je wel zicht hebben op je online marketing kosten.

Andere mogelijkheden zijn een online marketing bureau inschakelen, een online marketeer vast in dienst nemen of bij een detacheerder vragen om een interim online marketeer. In dit artikel beschrijven we de voordelen en nadelen van een freelance online marketeer ten opzichte van de bovenstaande opties.

1.1 Wat is een freelance online marketeer?

Een freelance online marketeer is veelal iemand die alleen werkt, ook wel een zelfstandige zonder personeel, of zzp’er. Een zelfstandig ondernemer werkt vaak voor meerdere opdrachtgevers. Dit betekent dat het vaak gaat om een beperkt aantal uren per maand. Als b2b ondernemer kan deze optie je veel geld besparen en een investering zijn voor je bedrijf, in plaats van iemand vast in dienst nemen.

1.2 Interim online marketeer

Een interim online marketeer wordt vaak geplaatst via een detacheerder voor een bepaalde tijd. Is iemand zwanger, ziek of met sabbatical gegaan, dan kan een interim online marketeer deze positie opvangen.

Het gaat vaak om een fulltime aanstelling voor een aantal maanden. Een interimmer heeft doorgaans slechts een opdrachtgever tijdens haar overeenkomst. Na afloop komt de vaste medewerker weer terug of wordt er een nieuwe medewerker aangenomen en kan de interimmer verder naar een volgende opdracht.

1.3 ZZP online marketeer

Een zzp online marketeer is hetzelfde als een freelance online marketeer. Beide termen zijn door elkaar te gebruiken. Een zzp’er is een zelfstandig ondernemer die zijn eigen werkzaamheden inricht en uitvoert. Vaak actief voor meerdere opdrachtgevers.

1.4 Freelance online marketeer inhuren

Je kunt een freelance online marketeer inhuren via verschillende platformen. Websites als freelance.nl, hoofdkraan.nl, jobbird.com en jellow.nl zijn websites waar je als ondernemer de juiste freelancer voor jouw b2b online marketing project kunt vinden.

Daarnaast kun je contact opnemen met ons. Vul het contact formulier in, of vraag een gratis leadgeneratie quickscan aan om te kijken hoe Marquant Marketing jou kan helpen.

2. Kosten freelance online marketing

De kosten voor freelance online marketing lopen erg uiteen. Het is afhankelijk van vele aspecten zoals ervaring, vraag en aanbod, kwaliteit, specialisatie, etc. Voor een freelance online marketeer betaal je tussen de 50 en 100 euro per uur exclusief BTW.

Wil je meer weten over online marketing kosten en waar je op moet letten? Op deze pagina gaan we de diepte in.

Ben je benieuwd naar onze tarieven? Kijk dan op onze tarieven pagina.

2.1 Online marketing uitbesteden

Online marketing uitbesteden wordt interessant als je zelf geen tijd meer hebt, of als je bedrijf vooral online opereert.

Wie is de beste keuze? In dit artikel kijken we naar de voordelen en nadelen van een freelance online marketeer ten opzichte van een marketing bureau, een interimmer en een online marketing medewerker in dienst nemen.

2.2 Online marketing kosten / tarieven

De kosten voor online marketing verschillen niet enkel per freelancer. Verschillen treden ook op als je een freelance online marketeer vergelijkt met een online marketing bureau. Een bureau is vaak duurder vanwege de overhead.

Ga vooral bij meerdere partijen langs om een goed beeld te krijgen wat b2b online marketing je kost, én oplevert. Bekijk deze pagina als je meer wilt leren omtrent de vraag: ‘Wat kost online marketing’.

2.3 Uurtarief online marketeer

Voor een freelance online marketeer betaal je doorgaans per uur. Dit kan een fixed fee zijn als je een vast aantal uur per maand afneemt. Je kunt ook kiezen voor een fluïde werkwijze waarin er geen vast aantal uren wordt afgenomen per maand.

Veel ondernemers vinden het echter fijn om van te voren te weten hoeveel ze elke maand uitgeven aan hun online marketeer. Bij Marquant werken we zelf ook graag op deze manier. Vaak kunnen we binnen vijf uur per week je online marketing uitvoeren. Heb je interesse?

Neem contact op of vraag een gratis leadgeneratie quickscan aan!

3. Online marketing diensten

Een freelance online marketeer biedt verschillende online marketing diensten aan. Bij Marquant specialiseren we ons in de volgende dienstverlening:

3.1 Freelance online marketeer b2b

Een freelance online marketeer beschouwen we als een generalist. Of het gaat om SEO, SEA, CRO, leads genereren of andere taken, bij Marquant kunnen we dit voor je oppakken.

Vaak gaat een ondernemer met een specifieke vraag of uitdaging op zoek naar een online marketeer. Hieronder hebben we nog een aantal diensten omschreven die specialistischer van aard zijn. Echter, dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we je hiermee goed van dienst zijn.

Neem contact op of vraag onze gratis leadgeneratie quickscan aan.

3.2 Freelance inbound marketeer b2b

Een inbound marketeer zorgt voor verkeer naar je website op een organische manier. Door waarde te bieden aan je gebruiker in het beslisproces, kun je haar converteren tot een lead of prospect.

Denk aan het ontwikkelen van content waarbij twee of meerdere opties worden vergeleken, een whitepaper, een case study, een checklist, how-to video’s etc.

Door slimmer te werken dan je concurrentie kun je op deze manier een toppositie binnen Google krijgen waardoor je meer bezoekers kunt converteren tot leads.

3.3 Freelance content marketeer b2b

Een freelance content marketeer lijkt op een inbound marketeer. Bovendien wordt soms gesuggereerd dat inbound marketing en content marketing synoniemen zijn of het een onderdeel van het ander is.

Bij Marquant geloven we dat content marketing een onderdeel van inbound marketing is. Via inbound marketing bedenk je een stuk content. Door goede content marketing kun je vervolgens kijken hoe je het stuk content kunt delen. Niet enkel op je eigen website, maar ook daarbuiten op social media kanalen, Linkedin groepen, gastblogs op andere websites etc.

Denk dus niet of/of, maar en/en, als het gaat om inbound marketing en content marketing.

3.4 Freelance SEO specialist b2b

Wat wel een ander specialisme is, is SEO. SEO staat voor search engine optimization, of: zoekmachineoptimalisatie. Door SEO kun je jouw website beter laten indexeren en wordt je sneller en makkelijker gevonden in de organische resultaten van Google of Bing.

Een freelance SEO specialist zal kijken of hij bestaande content kan optimaliseren, of je de juiste zoekwoorden gebruikt, of je technische SEO op orde is en waar nieuwe kansen liggen.

Let op: SEO resultaten laten zich niet direct zien. Zoekmachines maken gebruik van complexe algoritmes. Het kan weken tot zelfs maanden duren voordat je harde werk beloond wordt met een toppositie in Google.

3.5 Freelance SEA specialist b2b

Wil je direct resultaat in de zoekmachines? Dan is SEA de beste optie voor je. SEA staat voor search engine advertising, of: zoekmachine adverteren. Door te bieden en te betalen voor bepaalde zoekwoorden sta je bovenaan in Google.

Echter, elke klik kost geld. Zorg dus dat je website goed is ingericht. Als de gebruiker niet direct vindt wat ze zoekt of de pagina achter de google advertentie niet relevant is, ben je geld aan het verbranden. Bovendien, als je stopt met Google Ads, krijg je ook geen bezoekers meer. Het is minder duurzaam dan SEO.

Tip: Het is raadzaam om eerst je SEO op orde te brengen en daarna pas te kijken naar SEA.

3.6 Freelance sitespeed specialist b2b

Snelheid wordt steeds belangrijker. Een freelance sitespeed specialist zal je website onder de loep nemen om te kijken waar je een maar (milli)seconden winst kunt boeken.

Een snelle website zorgt voor hogere posities in Google, een betere gebruikerservaring, meer bezoekers, meer leads en meer e-commerce sales.

Denk aan het verkleinen van bestanden zoals afbeeldingen, het verkleinen van de html code zodat je website sneller laadt of kijken hoe de server sneller kan reageren.

3.7 Freelance growth marketing specialist b2b

Growth marketing is het opzetten van online marketing experimenten. Door klein te proberen, loop je minder risico. Bij succes kun je jouw growth marketing groot uitrollen.

Vaak zien we mooie plannen voor een jaar of meerdere jaren voorbij komen. Echter, om de Pruisische maarschalk Helmuth von Moltke te parafraseren: “No plan survives first contact.” Al bereid je jouw online marketing plannen nog zo goed voor, de realiteit gooit vaak roet in het eten.

Door growth marketing toe te passen kun je heel ‘agile’ omgaan met veranderingen. Werkt onderdeel <x> niet? Dan stappen we direct over naar onderdeel <y>.

Bij Marquant zijn we een groot voorstander en bepleiter van growth marketing en laten we je graag zien hoe je dit kunt toepassen voor jouw online marketing. Klinkt dat interessant? Neem contact op via het contact formulier!

3.8 Freelance leadgeneratie specialist b2b

We blinken uit in leads genereren, al zeggen we het zelf. Door inbound marketing, seo, en sea kunnen we verkeer naar je website sturen. Maar als ze niet converteren, leveren al die bezoekers niets op.

Bij Marquant kijken we kritisch naar je website om te zien wat drempels zijn voor bezoekers. Waar haken ze af? Waarom nemen ze geen contact met je op? Als je wel leads krijgt, hoe kunnen we de conversieratio verhogen?

Als freelance leadgeneratie specialist zoeken we naar allerlei manieren om je online marketing te verbeteren zodat we meer leads genereren.

3.9 Freelance conversie optimalisatie specialist b2b

Een CRO specialist of conversie optimalisatie specialist zoekt naar manieren om de conversie van je website te verhogen. Dit kan gaan om leads, maar ook om online verkopen (e-commerce).

Wat gebeurt er als je de koop-knop een andere kleur geeft? Krijg je meer leads als je het contact formulier beter zichtbaar maakt? Helpt het om een andere landingspagina te maken voor je advertentie campagne?

Dit zijn vragen die een conversie optimalisatie specialist zichzelf stelt. Door te experimenteren via A/B tests, kun je met kleine aanpassingen grote verschillen bereiken. Bijvoorbeeld de kosten van b2b leads verlagen.

4. Online marketing Marquant

Heb je interesse om meer te leren over online marketing? Of zoek je iemand die jouw online marketing taken van je kan overnemen? Neem contact op met Marquant Marketing.

Ben je nog niet overtuigd en wil je een voorproefje van wat je kunt verwachten als je met ons samenwerkt? Vraag dan, geheel vrijblijvend, onze gratis leadgeneratie quickscan aan. We zoeken uit waar kansen liggen voor je website zodat je direct zelf aan de slag kunt.

Leadgeneratie quickscan

Ontvang je gratis sitescan per mail!

    [_url]