Marketing gaat verder dan SEO en adverteren. Het gaat verder dan cijfers en rapportages. Om echt succesvol te zijn, moet ‘alles kloppen’. En dat begint met een helder beeld van de doelgroep en de markt.
Leer hier wat je kunt verwachten als we aan de slag gaan voor jouw organisatie. Laat gerust een berichtje achter zodat we samen eens kunnen sparren over jouw uitdaging.
Onze aanpak:
Vertrekpunt
Tijdens de eerste week kijken we vooral naar de concurrentie. Je weet immers dat je tijdens het aankoopproces met hen wordt vergeleken. Dit geeft direct inspiratie voor jouw onderscheidend vermogen.
Daarnaast is het belangrijk om te leren wat potentiële klanten belangrijk vinden bij het maken van een beslissing. Waarschijnlijk kun je hier direct al antwoord op geven, maar is het belangrijk om deze aannames te valideren met inzichten gebaseerd op data: een data-driven aanpak.
Deliverables:
Na de eerste week weet je hoe jouw concurrentie de doelgroep aanspreekt en hebt je een hypothese hoe jouw organisatie zich kan onderscheiden.
Onderscheidend vermogen
Je weet dat een potentiële klant jouw organisatie vergelijkt met de concurrentie. Wij onderzoeken graag hoe jouw concurrentie de doelgroep aanspreekt en waar er kansen liggen om je te onderscheiden.
Zo leer je voornamelijk welke USP’s jouw concurrentie benadrukt en op welke manier zij bezoekers converteren naar klanten. Hier maken we hypotheses van: bijvoorbeeld dat prijs belangrijker is dan service, of dat ‘vraag een demo aan’ beter werkt dan ‘neem contact op’.
Met kleine experimenten in advertenties en op de website testen we hoe de doelgroep op de aannames reageert. Zo komen we tot de meest effectieve boodschap om meer B2B leads te genereren.
Deliverables:
We vertalen de concurrentieanalyse naar concrete USP’s waarmee jouw organisatie zich onderscheidt. Met kleine advertentiecampagnes testen we hoe de doelgroep hier op reageert.
Doelgroep en buyer journey
Ook willen we leren hoe jouw doelgroep een beslissing maakt. De ‘buyer journey’ inzichtelijk maken, betekent dat je nieuwe klanten moet interviewen. Dit is een tijdrovend proces dat je deels of geheel aan ons kan uitbesteden.
Om kosten te drukken hebben we templates en voorbeelden gemaakt zodat je de interviews intern kunt beleggen.
Wederom zetten we alle online marketing kanalen in om te controleren of de hypotheses kloppen. Is prijs belangrijker dan service? Wat zegt het gedrag van bezoekers op de website? Wordt er vaker op advertenties geklikt waar we ons op prijs richten of juist op een oplossing?
Met deze inzichten vullen we de interviews aan met kwantitatieve data en brengen we de learnings direct naar de praktijk.
Deliverables:
We kunnen al het werk uit handen nemen, of je van templates en voorbeelden voorzien om het intern te beleggen. We valideren de inzichten met kwantitatieve data uit advertenties en analytics.
Aannames testen
We blijven maar hameren op dat we ‘inzichten naar de praktijk brengen’ met advertentiecampagnes. Dit houdt namelijk de vaart erin en voorkomt dat we verzand raken in theoretisch geneuzel.
Ook gebruiken we de inzichten direct om advertenties en landingspagina’s te verbeteren. Gaandeweg we meer leren, blijven we dit bijschaven tot perfectie.
Deliverables:
We optimaliseren advertenties en landingspagina’s voortdurend op basis van inzichten uit het onderzoek. Zo merk je gaandeweg al direct het effect dat we meer klanten werven tegen lagere kosten.
Wat anderen over ons zeggen:
Eigenaar Voordeelvanger.nl:
“Samen een perfecte strategie uitgerold. Volledig AI gedreven met slimme regels om alles binnen de gestelde doelen te houden.” – Remon van Hooijdonk

Klaar om te groeien?
Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.