Conversiepercentage: als 1 op de 100 bezoekers een aanvraag doet, dan is de conversie van je website 1%. Maak hier 5% van en al je online marketing kanalen renderen veel beter.
Leer hier wat je kunt verwachten als we met Conversie Optimalisatie aan de slag gaan voor jouw organisatie. Laat gerust een berichtje achter zodat we samen eens kunnen sparren over jouw specifieke situatie.
Onze aanpak:
Vertrekpunt en tools
Tijdens de eerste week richten we een gratis tool zoals HotJar in om te meten waar bezoekers hun muis bewegen. Daarnaast halen we via Google Analytics op welke landingspagina’s het meest bekeken worden.
Tijdens de start kijken we graag naar naar landingspagina’s die je binnen advertentiecampagnes gebruikt. Omdat je daar betaalt voor bezoekers, verdient een kleine verhoging van het conversiepercentage zich al snel terug.
Deliverables:
Na de eerste week weet je welke landingspagina’s het meeste rendement opleveren en meten tools als HotJar precies hoe bezoekers zich daar gedragen.
Landingspagina’s optimaliseren
Tijdens de derde week hebben we inmiddels genoeg data om iets zinnigs te zeggen over de opmaak en lay-out van je landingspagina’s. We gebruiken deze informatie om een A/B test in te richten en te kijken wat het effect is op de conversie.
Zo beschikken we over een hele checklist met talloze punten om de conversie van jouw landinsgpagina’s te verhogen.
Ook leren we graag van jullie sales-ervaring wat voor informatie potentiële klanten over de streep trekt. Door deze informatie in de A/B tests te verwerken, vergroten we de kans op een hogere conversie.
Deliverables:
Op basis van data uit HotJar richten we op de drie belangrijkste landingspagina’s een A/B test in.
Kennisoverdracht
Met de bovenstaande werkwijze leren we welke informatie jouw bezoekers aanzet tot actie. Dit is niet alleen relevant voor online marketing, maar ook binnen de rest van je organisatie..
Intern delen wat potentiële klanten belangrijk vinden, kan enorm nuttig zijn voor bijvoorbeeld het verkopen of het innoveren van je diensten.
Deliverables:
We leren samen welke informatie jouw bezoekers het meest aanzet tot actie. Dit kunnen we gebruiken om marketingcampagnes en salesproces te verbeteren.
Wat anderen over ons zeggen:
Eigenaar productowner.nl:
“Prettige en professionele gasten die ons heel snel heel goed begrijpen. Pittige uitdagingen, maar er toch vol voor gaan.” – Jochem Nuij

Klaar om te groeien?
Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.