B2C Case: Kano Maastricht

Home » B2B Marketing Cases » B2C Case: Kano Maastricht
kanomaastricht(1)
Eigenaar kanomaastricht.nl:

“De beslissing om met Marquant aan de slag te gaan behoort tot de categorie ‘beste zakelijke beslissing ooit’.” – Kay Baggen

In de case:

Vertrekpunt

Kano Maastricht had net een nieuwe website en wilde voor het eerst Google Ads inzetten om te kijken of zij zo rendabel konden adverteren.

Omdat er een klein budget beschikbaar was, stonden we voor de uitdaging om zoveel mogelijk rendement tegen zo laag mogelijke kosten te halen.

Ook keken we naar de kansen voor SEO om meer bezoekers aan te trekken via de gratis resultaten van Google.

Aanpak

Kennisoverdracht was erg belangrijk: eerst door ons, daarna samen, daarna zelf.

We hebben een keyword onderzoek gedaan en op basis hiervan samen met Kano Maastricht een selectie gemaakt waar we op wilden adverteren.

Vervolgens hebben wij de campagnes ingericht in Google Ads, maar leerden Kano Maastricht hoe je campagnes aan/uit zet en hoe je advertenties aanmaakt.

Tot slot leverden we een SEO briefing aan met alle benodigde landingspagina’s en hoe je deze kan optimaliseren voor een hoge positie in Google. Kano Maastricht kon de pagina’s zelf aanmaken.

We hebben nog tweemaal een call gehad om de resultaten te controleren. De campagnes maakten winst, dus kon Kano Maastricht zelf verder.

Over Kano Maastricht

Kano Maastricht verbindt mensen met elkaar en de natuur door middel van kano- en fietstochten door de Limburgse Maasvallei. Ze maken het verschil door zich volledig te richten op de klantervaring.

Zo laten ze hun klanten even helemaal ontsnappen aan de eindeloze stroom van prikkels. De klantervaring staat centraal vanaf het moment van aankomst, de begeleiding tijdens de tocht en de nazorg.

Een goed voorbeeld van de uitstekende klantervaring zie je online terug in bijvoorbeeld de Kano & Fiets combi. Mooie foto’s, goed onderhouden fietsen, consistente branding en mooie graphics. Het geeft meteen een goed gevoel over wat je kunt verwachten.

De doelgroep

Kano Maastricht heeft een divers aantal doelgroepen. Zo richten zij zich onder andere op toeristen, dagjesmensen, groepsuitjes, bedrijfsuitjes en scholen.

De doelgroepen hebben allemaal één gemene deler: ze bevinden zich in of rondom Limburg. Dit zegt meteen alles over de marketingstrategie, welke sterk lokaal gericht is.

Het WOW-effect

In de woorden van de eigenaar Kay Baggen zelf:

“Wij willen maar één klant… en dat is een tevreden klant. Wij zijn groot in het klein blijven, zodat al onze klanten zich gezien voelen en zorgeloos hebben kunnen genieten. Ik denk dat dit voor het WOW-effect zorgt.

Onze Google-reviews laten zien dat wij waarmaken waar wij voor staan.”

Marketing uitdaging

“Het vertrouwen krijgen in het feit dat marketing een marathon is en geen sprint. Campagnes hebben tijd nodig om waardevolle informatie te kunnen teruggeven en moeten tussentijds worden bijgeschaafd.

Ik wilde te snel resultaat zien en begon te twijfelen als dit er niet binnen een week was. Geduld was mijn grootste uitdaging.”

Daarnaast was het een uitdaging om met een klein budget zonder learnings of data toch een succesvolle Google Ads campagne in te richten.

De oplossing

Scherpe lokale targeting en sterk afgebakende campagnes hielpen enorm om met kleine investeringen alleen het deel van de doelgroep te bereiken dat de grootste potentie had om ook echt klant te worden.

De campagnes leveren winst op, waarvan we een percentage herinvesteren in online marketingcampagnes. Kleine stappen nemen en geduldig de resultaten zien groeien, is de sleutel voor succes.

banner-linkedin-follow-marquant-centered

Klaar om te groeien?

Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.