Categorieën
Strategie

B2B inbound marketing: b2b doelgroep activeren

Home » Blog » B2B inbound marketing: b2b doelgroep activeren
inbound marketing marquant marketing

Als je begint aan inbound marketing voor jouw b2b doelgroep, wil je niet alleen informeren, maar ook jouw bezoekers activeren. In dit artikel leer je hoe je jouw doelgroep kan triggeren en b2b leads kan genereren.

Voordat je begint met schrijven, wil je wel een bepaalde doelgroep voor ogen hebben. Het creëren van een b2b persona is daarbij erg belangrijk. Zodra je weet wie jouw publiek is, kun je beginnen.

Uitdaging doelgroep

Wat voor problemen heeft je doelgroep en hoe los je die op? Waarom willen ze jouw diensten afnemen? Als je herkent wat je doelgroep in beweging brengt en hoe hun beslistraject eruit ziet, kun je content ontwikkelen die hen helpt in hun buyer journey. Dit koopproces gebeurt voor een groot deel al digitaal.

Plat gezegd: jouw oriënterende doelgroep interesseert het niet wie hun probleem oplost, als het maar opgelost wordt. Veel over jezelf vertellen, je missie, en je diensten lijkt misschien vanzelfsprekend, maar is niet waar je doelgroep naar zoekt. Zij willen antwoorden op hun vragen en zo snel mogelijk geholpen worden. Maak dus content die outside-in is.

Inbound marketing

Door interessante en waardevolle content te bieden, trek je bezoekers naar je website toe. Via SEO, je social media kanalen en op andere websites kun je jouw doelgroep bereiken, zonder te hoeven adverteren. Dit is het principe van inbound marketing.

Als we eenmaal bezoekers op onze website hebben, willen we graag met hen in contact komen. De beste manier om dit te doen is om nog betere en waardevollere content te bieden in de vorm van een e-book, webinar of case study in ruil voor contactgegevens.

Laat bijvoorbeeld zien hoe je een probleem van een klant hebt opgelost, en deel dat met bedrijven in dezelfde sector via jouw online kanalen: ‘Voor supermarkt ‘X’ hebben we probleem ‘Y’ opgelost en resultaat ‘Z’ behaalt. Ben je benieuwd hoe? Download onze case study!’

Leads genereren b2b

Het doel van inbound marketing is b2b leads werven. Door content die aansluit bij de behoeften van je doelgroep, trek je automatisch bezoekers aan, kun je hen activeren en overhalen om iets te downloaden in ruil voor contactgegevens. Zo krijg je waardevolle leads en help je jouw doelgroep in hun beslisproces.

Klaar om te groeien?

Onze no cure, no pay is een garantie dat wij je geen projecten aansmeren waar je later niet tevreden over bent. Krijg eerlijk advies over wat wij zouden doen in jouw situatie. Want anders krijgen we toch niet betaald.