In deze handleiding leer je hoe je een advertentiecampagne maakt op Facebook.
Hoewel Facebook/Instagram (FB/IG) van nature een consumentenplatform is, betekent dit niet dat het ongeschikt is voor zakelijke campagnes. De kans is groot dat jouw zakelijke doelgroep hier haar vrije tijd doorbrengt en met kosten die vele malen lager zijn dan LinkedIN (LI), wordt FB/IG ineens erg interessant.
Facebook Ads
In deze video leggen we uit hoe je een Facebook Ads campagne opzet. Wat zijn de mogelijkheden? Wie kan je bereiken? Hoe stel je een Facebook campagne in? Het komt allemaal aan bod. Laten we hier nog kort stilstaan bij het verschil in targeting tussen campagnes op FB/IG en LI.
Het internet ligt bezaaid met tracking codes waarmee FB/IG informatie verzamelt over het gedrag en (zakelijke) interesses van haar doelgroep. Haar AI maakt hier vervolgens profielen van die je kunt gebruiken in de targeting van je advertentiecampagnes.
Hoewel deze vorm van targeting minder nauwkeurig is dan op LI, zal je je nog verbazen hoe effectief de campagnes zijn. Helemaal als je nagaat dat de kosten op FB/IG gemiddeld 80% lager zijn dan op LI, waardoor een beetje waste meepakken een stuk minder erg is.
Adverteren op Instagram
We hebben het steeds over Facebook/Instagram (FB/IG) omdat je via hetzelfde systeem op beide platformen kan adverteren. Sterker nog, als je niet expliciet aangeeft dat je één van de twee platformen wilt uitsluiten, zal je campagne automatisch op beide platformen vertoond worden.
We bespreken niet alle mogelijkheden in deze video, maar we helpen je met een bondige uitleg op weg zodat je zelf je campagne kunt instellen. Experimenteer vooral met verschillende advertentieformaten en mocht je ergens hulp bij nodig hebben, dan kun je ons altijd aan de mouw trekken of een gratis sitescan aanvragen.
Gratis sitescan aanvragen
Ontvang je gratis sitescan per mail!